Joaca de-a grădinăritul

Un balcon cât mai colorat…

Cum vine primăvara simt o dorință aprigă de a mă înconjura de multă, multă culoare: roşu viu, galben eclatant, verde praz, violet electric, albastru turcoaz, cărămiziu strălucitor și portocaliu intens. O mare revărsare de culori aprinse care să îmi înveselească ochiul și poate chiar sufletul, căci nu degeaba se spune că starea de spirit este influențată de culoare.

Nu vă speriați că nu am de gând să port astfel de culori care deși sunt vesele și optimiste și se regăsesc   în colecțiile multor case de modă renumite, nu mă caracterizează. Chiar dacă în tendințele acestei primăveri (2017)  se înscriu culori în nuanțe vibrante: galben viu, albastru lapis, rosu flame, și rozul puternic,  vă mărturisesc că mie, când vine vorba de vestimentație, îmi place mai degrabă pe lângă negru și alb, paleta culorilor terne.  Poate ca ar merge și un kaki Kale sau un bej hazelnut catifelat  nuanțe care nu vor lipsi nici ele din colecțiile multor branduri cunoscute: Marc Jacobs, Ralph Lauren, Gucci, Phillip Lim, Balenciaga, și par destul de neutre pentru gustul meu.

Dar să lăsăm moda și să revenim la dorința mea de culori vii. De unde să le iau și unde să le pun ??..așa că mi-a venit ideea să îmi înveselesc un pic mica gradină de pe balcon, cu câteva flori frumos colorate. Pentru că nu am prea mult loc am ales flori mici, dar vibrante. Am dat fuga la magazin și am cumpărat semințe de panseluțe, sporul casei și ghețișoară Panseluțele sunt tare iubitoare de lumină și căldură și durează până în iulie. Sporul casei îmi place pentru că are florile viu colorate și ține până vara târziu, iar ghețișoara e preferata mea pentru explozia de culori mai ales că din experiența anterioară a fost floarea care a rezistat cel mai mult în mica jardinieră de pe balcon…hat  până toamna târziu, când au înflorit și crizantemele. Cât privește sporul casei sau Impatiens, nici nu am știut că e o plantă originară din Africa, eu am luat-o mai mult pentru interior până acum. E primul an când o pun afară așa că o să văd cum rezistă.

Desigur sunt multe alte flori pitice surâzătoare care ne pot înveseli gradina: primulele, nu mă uita, bănuţeii și chiar Kalanchoe planta zâmbetului, originară din Madagascar, care înflorește tot anul. Ei eu zic că avem de unde să alegem așa că, hai să grădinărim un pic! Voi ce grădinăriţi și când?

Leave a Reply

